Tomb Raider Forum

Tomb Raider Forum => Tomb Raider Level Editor => Topic started by: Den on 01 May 2010, 20:09:51

Title: [EEN] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 01 May 2010, 20:09:51
Post hier je screenshots!

ik begin :

http://img222.imageshack.us/i/tomb42010050119314700.png/
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Piega on 01 May 2010, 20:46:56
Ziet er goed uit. Die blauwe kleur bevalt me wel! :) Imageshack is wel vreselijk traag met laden :(
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 01 May 2010, 21:01:40
Komt omdat het een png bestand is.
Daar hoor ik mensen op TRF ook vaak over klagen.

Heel bevreemdend die blauwe kleur. Ik vind het wel mooi.
Die doorzichtige pilaren en bogen van die tweede screenshot is ook heel apart (in de goede zin van het woord)  ^O^
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 01 May 2010, 21:46:19
Daar zijn jouw screenshots na een paar maanden eindelijk weer! #: Het ziet er goed uit! Je hebt de blauwe lightning heel erg gedaan, maar dat is juist goed! ^O^ Ik kan niet wachten op nog meer screenshots :Y
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 02 May 2010, 13:19:48
JEEEEJ positieve reacties ;D;D
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 02 May 2010, 13:46:23
Ik heb ook een vraagje, over de tweede screenshot, vinden jullie die vloer goed, ik zelf vind het een beetje fel

Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 02 May 2010, 13:57:29
Hij zou inderdaad wel iets donkerder (= meer transparant) kunnen.
Dus of je maakt die vloer texture donkerder of je maakt de kamer onder de vloer donkerder.
Wat maar het beste lijkt in dit geval.  ;D


Ik ben zo gek geweest om een objectvloer in een static slot te maken voor mijn gym en die static heb ik via de OCB transparantie gegeven. De "spiegelkamer" heb ik heel donker gemaakt om een hele vage reflectie te krijgen.
Die transparantie via OCB is vaak mooier dan de transparantie van semi-transparante textures. Vooral bij ramen is ICE of GLASS trnasparantie erg mooi.
Dat gebruik ik nu dus ook vaak.
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 02 May 2010, 14:04:33
ik ga een effect bulb gebruiken om het minder licht te maken, als het af is post ik een screen met het resultaat ;)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 02 May 2010, 14:28:18
http://img683.imageshack.us/i/tomb42010050214193418.png/
Weet iemand hoe ik zorg voor theeth spike geluid? ik hoor namelijk geen geluid?
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 02 May 2010, 16:02:07
Misschien heb je wat aan deze tutorials:
http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=79194 (http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=79194)
(tweede post gaat over samples, maar niet echt in detail over hoe je dingen kunt veranderen of toevoegen)

http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=128465 (http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=128465)

Als je het geluid alleen maar hoeft toe te voegen, dan kun je ook WADMerger Sound Manager gebruiken.
Zoek dan het teehspikes geluid op in de lijst en vink hem aan. Sound Manager sluiten en wad opslaan.

Ik geef zelf de voorkeur aan Screamer.
Die lijkt betrouwbaarder te zijn dan Sound Manager.
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 02 May 2010, 16:02:26
Niet zo vaak double posten! Dat doe je aldoor! :=o En je moet al je screenshots omzetten naar .JPG. Nu duurt het voor eeuwig om te laden... Maar dit is inderdaad beter! Het was wel heel erg fel en dat heb je goed verbeterd ^O^
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 02 May 2010, 16:04:48
Het plaatje is bij mij nog steeds aan het laden...

Ik vind het trouwens ook mooier als plaatjes direct te zien zijn in een post want dan zie in ??n oogopslag welke screens er zijn en kun je ze gemakkelijker vergelijken, ipv dat je steeds op een link moet klikken.  ;)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Piega on 02 May 2010, 16:09:00
Klopt want ik heb hem nog niet gezien. Plaatjes graag inside the topic please ;)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 02 May 2010, 16:17:59
Ja, dus klik op zo'n icoontje waardoor je IMG/ enzo krijgt ;D Vroeger deed ik dit ook niet, want ik wist het niet...
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 02 May 2010, 16:29:29
Zal ik doen, ik ben verliefd op mijn eigen level, zijn jullie ook wel eens ergens zo erg trots over
en piega, ik gebruik theeth spikes van Sanctuary of Ice, vind je dat erg?, (nog helemaal vergeten te vragen)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 02 May 2010, 16:50:06
Ja, dat heb ik heel soms ook. Dan ben ik trots wat ik gemaakt heb :)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Piega on 02 May 2010, 16:57:06
Nee hoor. Die spikes komen geloof ik uit Ankor What maar daar waren ze geel. Je mag alles rippen behalve uit m'n demo van Souls :) Water Ice and Fire vond ik toen een schitterende game van mezelf maar vind ik nu behoorlijk gedateerd qua graphics. Ben nu Last Crusade aan het spelen van mezelf. Ook erg gedateerd en nogal onoverzichtelijk want ik heb er nogal wat gangetjes en padjes in zitten. Moest zelfs een walkthrough raadplegen want ben veel vergeten. Desalniettemin toch leuk om even terug te zien na 10 jaar :9
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 02 May 2010, 17:53:12
dat is bijna mijn leeftijd! (13 jaar)
wat vinden jullie van de verbetering??
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Piega on 02 May 2010, 18:01:39
Het is voor mij onmogelijk om je shots te bekijken. 1 shot duurt wel 5 minuten laden bij mij. Maar ik las je naam van het level "The Crystal Tower". Mooie naam, klinkt mysterious en aantrekkelijk :)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 02 May 2010, 18:05:04
Was ook de bedoeling, nu weet je waarschijnlijk waarom dat blauwe licht in mijn level zit ;)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 02 May 2010, 19:12:54
ik ben verliefd op mijn eigen level, zijn jullie ook wel eens ergens zo erg trots over
Ik vind mijn manor wel goed gelukt, in elk geval qua uiterlijk. En het level waar ik nu mee bezig ben tot nu toe ook wel.
Bij bepaalde mechanische dingen die ik in dit level tot nu toe heb gemaakt ga ik express saven voor dat ik het mechanisme in gang zet en dan reload ik na afloop om het nog een keer weer te zien. Of ik loop gewoon rond te kijken. En dan kijken om texturefouten of zo te zoeken. Gewoon sightseeing.  -O_

Ik heb nu een paar jaar mijn Himalayan Mysteries niet meer gezien.
Is vast wel leuk om dat weer eens te doen. Bij mijn oudere levels heb ik toch vaak wel een gevoel van "Goh! dat heb ik best leuk gemaakt toen!" of "Goh! Best leuk idee voor een puzzle of uiterlijk van een ruimte". Ook al is het grafisch nogal achterhaald en heb ik weinig objecten gebruikt en kon ik toen nog geen eigen objecten maken.


The Crystal Tower klinkt goed voor een levelnaam.
En dat lichte blauwe past daar inderdaad goed bij.  ^O^
Ik vind het wel een beetje jammer dat je die overbekende pilaren van Croft Manor gebruikt. Ze zijn wel mooi, maar ze zijn zo bekend als de pilaren uit CM en ik vind ze moeilijk los te denken van CM.
Je zou ze andere textures kunnen geven. Dan kun je de vorm houden, maar als de textures anders zijn zullen ze toch minder op de CM pliaren lijken.
Gewoon een idee...
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 02 May 2010, 23:12:08
^
Ja, ik denk toch hetzelfde! Misschien de pilaren andere textures geven. Ik dacht zelf dat je de Croft Manor namaakte, maar dan in je eigen stijl. Dat komt dus door die pilaren...
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 04 May 2010, 12:42:33
Ik vind mijn manor wel goed gelukt, in elk geval qua uiterlijk. En het level waar ik nu mee bezig ben tot nu toe ook wel.
Bij bepaalde mechanische dingen die ik in dit level tot nu toe heb gemaakt ga ik express saven voor dat ik het mechanisme in gang zet en dan reload ik na afloop om het nog een keer weer te zien. Of ik loop gewoon rond te kijken. En dan kijken om texturefouten of zo te zoeken. Gewoon sightseeing.  -O_

Ik heb nu een paar jaar mijn Himalayan Mysteries niet meer gezien.
Is vast wel leuk om dat weer eens te doen. Bij mijn oudere levels heb ik toch vaak wel een gevoel van "Goh! dat heb ik best leuk gemaakt toen!" of "Goh! Best leuk idee voor een puzzle of uiterlijk van een ruimte". Ook al is het grafisch nogal achterhaald en heb ik weinig objecten gebruikt en kon ik toen nog geen eigen objecten maken.


The Crystal Tower klinkt goed voor een levelnaam.
En dat lichte blauwe past daar inderdaad goed bij.  ^O^
Ik vind het wel een beetje jammer dat je die overbekende pilaren van Croft Manor gebruikt. Ze zijn wel mooi, maar ze zijn zo bekend als de pilaren uit CM en ik vind ze moeilijk los te denken van CM.
Je zou ze andere textures kunnen geven. Dan kun je de vorm houden, maar als de textures anders zijn zullen ze toch minder op de CM pliaren lijken.
Gewoon een idee...

Dat kan, maar ik vind de textures er juist wel bij passen, als je kijkt naar de kleur, maar ik zou ze ook wel origineel willen maken door eigen textures, maar ik heb geen IDEE welke ???
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 04 May 2010, 13:24:46
Goede textures vinden is soms best moeilijk.
Mij helpt het altijd om mijn texture folders te bekijken en om op cgtextures.com te kijken.
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 04 May 2010, 13:54:43
Anders kijk ik een andere keer wel ;)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 08 May 2010, 17:13:03
Mag ik ook even een vraag stellen? Hoe moet je een object als Moveable krijgen zodat het reageert op licht? Ergens met STRPix, maar ik weet het niet precies :`)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Piega on 08 May 2010, 17:25:52
Ik maak altijd een edit.WAD. In dat WAD kopieer je een movable en je static. Ik neem aan dat je een static in een animating slot wilt hebben. Exporteer je static in dfx in strpix. Exporteer hem meteen terug in de animating mesh als movable. Je hoeft op deze manier niets opnieuw te texturen.

Een dfx verliest alleen zijn texture info als je hem bewerkt met Meta. In wadmerger bereken je opnieuw de collision en verwijder je de animatie mocht hij die hebben. Er zijn zat animating objecten zonder animatie zoals de egyptische kop uit coastal.WAD.

Je bent klaar, kopieer het object in je level.WAD en plaatst het in de editor :)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 08 May 2010, 17:30:45
Gewoon in een movable slot stoppen.
Dan reageert het object nl het beste op licht, op alle soorten licht.
Als je een object in een static slot importeerd als movable, dan reageert ie maar op een paar lichtbronnen en daardoor lijkt ie dan vaak veel te donker, omdat ie vooral reageert op de ambient verlichting.


Nou ja, zo doe je dat:
* Open Strpix en vind het object dat je wilt importeren als movable.
* Via File dropdown menu kies je voor Export Dxf en sla je het object op.
* Als het object in hetzelfde slot moet blijven blijf je bij dit object, je scrolt dan dus niet naar een ander object.
* Kies nu via File voor Import Dxf en laadt het object dat je net ge?xporteerd hebt.
* Je krijgt dan een klein schermpje te zien: Mesh to import is for?
Standaard staat altijd het Movable rondje aangevinkt. Als ie toch op Static Mesh staat, dan moet je dus Movable aanvinken. Aan die slider met het nummer 16 erboven hoef je niets te doen.


**** EDIT ****
En zoals Piega zegt.  ;D
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Piega on 08 May 2010, 17:33:42
Haha , ben ik ook een keer eerst :9
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 08 May 2010, 17:44:08
Brave jongen.  ;D


Mens, wat typ ik soms bagger...
Quote
Aan die slider met het nummer 16 erboven hoef je niest te doen.
Ik draai zo vaak letters om als ik typ. Heel bizar.
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 08 May 2010, 17:47:41
Ja, dit zal me zeker helpen! :Y Ik ga het meteen proberen :) Bedankt dat ik altijd geholpen word met irritante vragen! Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben! ;)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Piega on 08 May 2010, 18:12:44
Nou dit vind ik dus geen irritante vraag. Als je dit nog nooit hebt gedaan is het logisch dat je wat info wilt. Er staat immers niets over strpix in the handleiding. Dit zijn tools buiten de editor om en zo leer je stap voor stap wat er mogelijk is om je objecten te belichten om het grafisch mooier te maken.

Nadeel van een movable is weer wel dat je de light editor niet kunt gebruiken in strpix (ctrl L). Soms heb ik beide objecten als movable en static. Mijn pilaar is geheel static anders kan ik dit lichteffect nooit krijgen van de lantaarn die je nu niet ziet. Het bovenste stuk is ook static ander krijg je nooit die shaduw aan de andere kant. M'n 3D muren zijn ook static. Enigste nadeel is dat ze worden verraden met een flare :)

Die flame emitter heeft ook geen effect want die zit in het midden en niet aan de kant van een tegel doormiddel van ocb 123. Hierdoor verliest hij wel z'n flikker effect.

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg37.imagefra.me%2Fimg%2Fimg37%2F6%2F4%2F26%2Fpiega%2Ff_oqt6b3m_b488fff.jpg&hash=078385398abbb24e9fa34a3a31bd2c9c) (http://imagefra.me/)

Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 08 May 2010, 18:16:54
Ach, als het licht genoeg is gaan spelers toch niet zo gauw een flare aansteken.
Ik ben er tenminste altijd nogal zuinig op. Je weet maar nooit wanneer je ze echt nodig bent.

Zo ziet de belichting er wel mooi uit.   ;D


@ Dunnut7:
Ik vind jou vragen ook niet irritant hoor.
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 08 May 2010, 18:19:01
Ik vind die paarsige gloed in je screens wel mooi, maakt het lekker duister  |O|
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Piega on 08 May 2010, 18:23:40
Dit level heet ook de sanctuary of light :D
Edit: nog effe een HD piccie van die spiegel. Nu kun je eigenlijk pas zien hoe hij eruit ziet.

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg37.imagefra.me%2Fimg%2Fimg37%2F6%2F5%2F8%2Fpiega%2Ff_qne7l08m_aa422bf.jpg&hash=dc7b82cd1365168a79217d760758507e) (http://imagefra.me/)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 08 May 2010, 18:54:59
Heel schoon!  ^O^

Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 08 May 2010, 19:27:49
Ik ben blij dat jullie me begrijpen! Niet dat ik nu dingen blijf vragen, maar als ik echt vast kom te zitten met iets, ben ik nu niet meer zo bang om het te vragen! :D

En die screenshot van jou is echt prachtig! Dat blauwige lightning vind ik echt heel mooi! Ik vind het ook leuk hoe jij alles maar 3-D wilt blijven maken :P Dat maakt het extra mooi! En die tegels op de grond vind ik helemaal prachtig! De ene kleine tegel is naar binnen gedrukt en de andere komt ver naar boven! Zoveel detail op ??n klein LE blokje! :6

En die spiegel heb je super goed verbeterd! Eerst had je er zo'n raar hypnose spiegel in gedaan, maar nu een mooie blauwe glanzende spiegel! Prachtig! _O_
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 01 Jul 2010, 14:42:24
Het begint hier stil te worden, binnekort zal ik wel mijn project aankondigen op dit en het Engelse forum ;)
(ik heb Namelijk nog geen naam) :D


De Centralen grotten van de Dungeon of Creatures
http://img684.imageshack.us/i/tombofcreaturescentralc.png/

Een van de Traps, de objecten komen vast bekend voor bij Titak
http://img29.imageshack.us/i/smonasterybigpitwithped.png/

Buiten op je weg naar de God's Monastery
http://img43.imageshack.us/i/sjungle.png/

Binnen in de Monastery
http://img813.imageshack.us/i/smonasteryinside.png/
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 01 Jul 2010, 14:51:47
Ik ben hier al vet lang niet geweest, joh! Ik denk dat ik wat vaker terug zal komen.
Maar die screenshots zien er heel goed uit! Ik zie dat je veel beter bent geworden met de LE. De textures, objecten en lightning zien er heel goed uit! ^O^
Alleen moet je de screenshots converteren naar .JPG. Het kan soms lang duren om die plaatjes te laden..
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Den on 01 Jul 2010, 14:52:46
Geen Idee met welk programma dat moet :P
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Dunnut7 on 01 Jul 2010, 14:57:55
Je moet die screenshot openen met Paint en dan opslaan als .JPG ;)
Title: Re: Screenshots showcase
Post by: Titak on 01 Jul 2010, 16:45:01
Ja, jongens. Kom op! Lekker screens posten van je levels hier.  ;D

Zoals ik op TRF ook al heb gezegd: Ziet er goed uit Denniejjboy!  ^O^
Alleen mijn hekjes steken nogal af tegen de rest. Je zou ze iets donkerder kunnen maken en de kleur iets kunnen aanpassen met de belichtingsfeature voor statics in de LE. Dan kun je ze zo maken dat ze iets beter bij de omgeving passen.  ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 02 Aug 2010, 13:19:43
Wat een saaie boel hier :P

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg408%2F386%2Fswingpole.jpg&hash=2d23dbd2b0db889d3fb6fd1eaddc421d)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg42%2F7934%2Fjumo.jpg&hash=688e9438335b29bbdbc35aba61c8a0d2)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg706%2F476%2Fwholehorizon.jpg&hash=b24bc37ae99308951d9fe06a0c5d5679)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 06 Aug 2010, 10:51:24
Ja, het is hier inderdaad een beetje dood katoen.

Ik vind die screenshots van jouw mooi hoor!  ^O^

Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 08 Aug 2010, 14:26:23
Ja, het is hier inderdaad een beetje dood katoen.

Ik vind die screenshots van jouw mooi hoor!  ^O^


Ik heb gewoon dagen eraan gewerkt, alleen aan dit gedeelte  :7
En alle eerdere levels worden totaal opnieuw gemaakt vanwege de nieuwe moves en TRNG dingen die ik eindelijk snap  ;D
En kan je het nog herrineren, aan het begin hoe lelijk mijn screenshots waren  :0)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 08 Aug 2010, 14:37:55
Jouw screenshots doen me een beetje denken aan Floating Islands. :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Noenoe on 09 Aug 2010, 09:45:13
Ik vind het er gaaf uitzien!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 11 Aug 2010, 13:16:22
Jouw screenshots doen me een beetje denken aan Floating Islands. :)
Dank je, dat is ook de bedoeling maar dan veel minder spooky ;)

Ik vind het er gaaf uitzien!
Mag ook wel toch, na drie jaar oefenen 8)

Binnekort (waarschijnlijk vandaag) komt er een nieuwe screen van onderwater gelopen steegjes in parisian backstreets style ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 11 Aug 2010, 13:56:57
Cool!
Op de een of andere manier krijg ik weer een keer zin om AOD te spelen. Die heb ik nooit uitgespeeld, tot aan dat rode monster dat ik niet kapot kreeg. :(
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 11 Aug 2010, 14:05:49
Cool!
Op de een of andere manier krijg ik weer een keer zin om AOD te spelen. Die heb ik nooit uitgespeeld, tot aan dat rode monster dat ik niet kapot kreeg. :(
Ohh ''the red ghost'' 8(

Maar hier zijn ze :) ingame is de lucht veel minder blauw :

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg39%2F5672%2Fbigapartment.png&hash=2372753e9b8ceb8a975ef61ad2106a30)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fa.imageshack.us%2Fimg844%2F8620%2Fingang.png&hash=67280e7613501378e7b8161b0c62761a)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Compass on 12 Aug 2010, 01:36:35
Ziet er goed uit maar een aantal puntjes om aan te werken:

- belichting is niet erg realistisch (felblauw en felgeel + donkere belichting van de kamers zelf)
- De ramen zijn niet goed geplaatst ;-)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 12 Aug 2010, 12:33:16
He! Nu zie ik het ook.
Die ramen steken buiten de muur en nu zie je dat er geen faces zitten in de randen en aan de onderkant.

Dat gele textureraam zit te hoog aan de muur. Het lijkt beter als er nog een stukje muur boven zit.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 13 Aug 2010, 12:41:54
Ziet er goed uit maar een aantal puntjes om aan te werken:

- belichting is niet erg realistisch (felblauw en felgeel + donkere belichting van de kamers zelf)
- De ramen zijn niet goed geplaatst ;-)
Dat gele is juist zo vel omdat ik het er mooi vind uitspringen, en over die ramen heb je gelijk, die ga ik juist aan de buitenkant plaatsen en draai ze naarbinnen zodat je die randen niet ziet, was mij zelf ook al opgevallen toen ik het speelde 8)

He! Nu zie ik het ook.
Die ramen steken buiten de muur en nu zie je dat er geen faces zitten in de randen en aan de onderkant.

Dat gele textureraam zit te hoog aan de muur. Het lijkt beter als er nog een stukje muur boven zit.
dat is al aangepast, omdat je ook op de daken zelf moet, en je moet ook in de huizen waar zo'n raam zit!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 13 Aug 2010, 13:47:28
Ik vind dat gele bij die raamtextures ook wel mooi.
Het geeft het idee dat daar binnen iets gebeurd, dat daar mensen zijn die het licht aan hebben.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 14 Aug 2010, 15:15:35
Ik vind dat gele bij die raamtextures ook wel mooi.
Het geeft het idee dat daar binnen iets gebeurd, dat daar mensen zijn die het licht aan hebben.
Dat is ook zo, maar ik heb ook een slim trucje voor de ramen, als je va buiten naar binnen wilt kijken, zijn de ramen niet transparant, maar als je van binnen naar buiten kijkt, zijn de ramen wel transparant ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 14 Aug 2010, 18:35:00
Waarom eigenlijk?

(Ik moest de ramen van mijn manor het meest niet-transparant maken omdat ik geen mogelijkheid had om een tuin rondom de manor te maken in hetzelfde level.)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 15 Aug 2010, 17:23:00
Waarom eigenlijk?

(Ik moest de ramen van mijn manor het meest niet-transparant maken omdat ik geen mogelijkheid had om een tuin rondom de manor te maken in hetzelfde level.)
Dan weet je niet in welke huizen je wel en niet kan ;)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 15 Aug 2010, 22:51:54
Oh.
Sneaky.  ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 16 Aug 2010, 12:50:38
Oh.
Sneaky.  ;D
En dan moet je dus ook nog meer onderzoeken ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 06 Nov 2010, 15:39:52
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg825.imageshack.us%2Fimg825%2F4288%2Fcaves.png&hash=ad22520d6d2e22a86783098fa218577e)

Ik weet dat de rock textures bekend voorkomen, de rest van de textures zijn zelf gemaakt, wat vinden jullie, ik heb GEEN idee hoe ik de grot moet opvullen ???
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 06 Nov 2010, 18:51:06
Ik gebruik die grottextures ook.
Ze zijn van TRU.  ;D

Misschien een paar pilaren? Bijvoorbeeld aan weerskanten van die slope, onder dat afdak.

Wat zit daar bij die gele mist?
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Compass on 06 Nov 2010, 18:53:24
Ik dacht al dat ik ze herkende van MoA!!! (terwijl ze van TRU zijn :P)

Grotten zijn overigens altijd wat moeilijk in te richten, maar als er een tempel bij zit kan je altijd palen her en der plaatsen!
Let vooral op de omgeving!

Ziet er verder prima uit!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 06 Nov 2010, 18:58:42
Ik gebruik die grottextures ook.
Ze zijn van TRU.  ;D

Misschien een paar pilaren? Bijvoorbeeld aan weerskanten van die slope, onder dat afdak.

Wat zit daar bij die gele mist?
Dat gele/beige mistkleur is vanwege de vloer, dat is modder (drijfzand) vandaar de bruine mistige kleur.
Ik gebruik tegenwoordig in haast iedere kamer fog, het geeft zoveel atmosfeer.

ik heb overigens ook al mostextures voor de muren gemaakt, en ik had op TRSearch.org glowworms gebruiken, dus dat ga ik denk ik ook maar gebruiken ;) ik laat zo wel nog een screen zien met de nieuwe objecten erin ;)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 06 Nov 2010, 19:00:54
Die gloeiwormpjes zijn erg leuk.
Ik ben beniwued hoe het eruit gaat zien.  ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 30 Jan 2011, 15:18:41
Screenshots  :]

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg52.imageshack.us%2Fimg52%2F2651%2Fscreen1fa.png&hash=fdc996722740e44ea3910769c6a43e86)
Hoe ziet het er uit?

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg827.imageshack.us%2Fimg827%2F9929%2Fscreen3m.png&hash=89b6c42e78e33be038b4c024bf7117f9)
Dit is mijn lievelingsshot^^

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg28.imageshack.us%2Fimg28%2F3948%2Fscreen2mi.png&hash=ff96fc8292966134970e071256a87427)
Deze vijanden van de Unfinished Business Series, zorgen voor een originele puzzle, waarbij je vuur moet aan zien te krijgen, om deze planten dicht te laten gaan.

Feel free to comment.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 30 Jan 2011, 15:38:54
Super zeg, dat ziet er echt fantastisch uit! :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 30 Jan 2011, 15:43:29
Dankje^^

Ik heb er HEEL hard aan gewerkt, en misschien kan je wel zien dat ik ouderwetse textures gebruik van Tomb Raider The Last Revelation, ik vind het veel leuker om daar mee te werken :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 30 Jan 2011, 15:47:08
Wat ik er zo leuk aan vind is dat het gewoon veel meer kleur bevat dan de nieuwe textures enzo. Dat maakt het een stuk leuker om naar te kijken en het geeft ook meer het oude gevoel. Door jouw screenshots krijg ik meteen weer zin om te spelen.  _O_
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 30 Jan 2011, 15:50:45
^
Fijn om dat te horen, dat is ook exact de bedoeling van mijn levelset  B)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 30 Jan 2011, 15:52:17
Lang leve blokkerigheid, mysterie en kleur! Man konden ze maar weer een nieuwe TR uitbrengen waar het er zo uitzag. Ik kan wel eeuwig TR2 en 3 blijven spelen maar op een gegeven moment weet je het wel.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 30 Jan 2011, 16:01:59
Lang leve blokkerigheid, mysterie en kleur! Man konden ze maar weer een nieuwe TR uitbrengen waar het er zo uitzag. Ik kan wel eeuwig TR2 en 3 blijven spelen maar op een gegeven moment weet je het wel.
Dat heb ik ook, jij houd dus van blokkerigheid...

http://trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=1150 (http://trle.net/sc/levelfeatures.php?lid=1150)

Dit is Lara at the Movies, een levelset van ongeveer 18 levels, volledig in oude TR style ;)
Het gaat over verschillende films zoals Jurrasic Park, Blair Witch en Indiana Jones.

Thankyou  Robin  :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 30 Jan 2011, 17:10:13
Ziet er goed uit!  ^O^

In die eerste screen vind ik die UUB3 trapdoor (dat ding met die speren en licht metaal) niet zo goed passen.
Lijkt me veel te blingbling bij de rest.

Die tweede screenshot is echt geweldig.
De hele atmosfeer, de textures en plant objecten.  ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 30 Jan 2011, 17:26:24
hmmm, ik vond hem juist wel passen, heb je een andere suggestie voor een trapdoor?
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 30 Jan 2011, 18:14:35
Nou, misschien als die licht grijze metalen stukken ook die soort koperkleur hebben. Dan lijkt het al beter denk ik.
Je gebruikt tenslotte ook die speren in de rest van de kamers.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 30 Jan 2011, 18:39:55
Ik ga zo even kijken wat ik kan doen, ik heb net texturefouten gefixt, en gameplay fouten ontdekt, ben nu bezig met een grote centrale ruimte.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 30 Jan 2011, 19:50:05
Goed bezig.  ^O^
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Fredje on 30 Jan 2011, 22:32:57
Komt Rola even als spuit 11:

Die eerste Den _O_ Echt heel mooi! Deed me heel erg aan TR3 denken!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Willemstyle on 30 Jan 2011, 23:30:00
Screenshots  :]

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg52.imageshack.us%2Fimg52%2F2651%2Fscreen1fa.png&hash=fdc996722740e44ea3910769c6a43e86)
Hoe ziet het er uit?

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg827.imageshack.us%2Fimg827%2F9929%2Fscreen3m.png&hash=89b6c42e78e33be038b4c024bf7117f9)
Dit is mijn lievelingsshot^^

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg28.imageshack.us%2Fimg28%2F3948%2Fscreen2mi.png&hash=ff96fc8292966134970e071256a87427)
Deze vijanden van de Unfinished Business Series, zorgen voor een originele puzzle, waarbij je vuur moet aan zien te krijgen, om deze planten dicht te laten gaan.

Feel free to comment.
Wauw!!

Die ga ik zeker uitspelen :D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 31 Jan 2011, 14:43:50
Wauw!!

Die ga ik zeker uitspelen :D
Fijn om te horen, ik ga vandaag weer een screen posten |O|
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 31 Jan 2011, 17:40:39
3 uur later... waar blijft die screen?  |O|


 :P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 31 Jan 2011, 18:43:46
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg220.imageshack.us%2Fimg220%2F6854%2Ftomb42011013118484042.jpg&hash=9e165fb6119628156f36a9beb25b405f)

 |O|
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Willemstyle on 31 Jan 2011, 19:16:21
dat ziet er gaaf uit man!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 01 Feb 2011, 13:07:43
Heel netjes!
Echt goed hoor.  ^O^
Textures passen goed bij elkaar, ik zie geen uitgerekte textures and de belichting vind ik ook mooi! 

Misschien nog een witte spotlight op de vloer gericht, zodat het net lijkt of dat witte licht van boven ook de vloer bereikt.
(Het is er fel genoeg voor denk ik)
Of die lichtstralen een iets andere kleur geven als je niet zoveel van dat witter erin wilt hebben.
Verder goed hoor.  ;D


Oh, zie nog iets:
De "stenen muur" texture bovenaan de pilaar links bovenin.
Die pilaar heeft daar niet zo'n "uiteinde" texture zoals de rest van de pilaren en daardoor lijkt die overgang van pilaar naar muur nogal abrupt (als die muurtexture daar ?berhaupt wel thuis hoort...)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 01 Feb 2011, 15:13:14
Heel netjes!
Echt goed hoor.  ^O^
Textures passen goed bij elkaar, ik zie geen uitgerekte textures and de belichting vind ik ook mooi! 

Misschien nog een witte spotlight op de vloer gericht, zodat het net lijkt of dat witte licht van boven ook de vloer bereikt.
(Het is er fel genoeg voor denk ik)
Of die lichtstralen een iets andere kleur geven als je niet zoveel van dat witter erin wilt hebben.
Verder goed hoor.  ;D


Oh, zie nog iets:
De "stenen muur" texture bovenaan de pilaar links bovenin.
Die pilaar heeft daar niet zo'n "uiteinde" texture zoals de rest van de pilaren en daardoor lijkt die overgang van pilaar naar muur nogal abrupt (als die muurtexture daar ?berhaupt wel thuis hoort...)
Dankje, ik had die texture ook al gezien nadat ik het plaatje had gepost
De lichtstralen raken trouwens de grond niet ;)
dat ziet er gaaf uit man!
Dankje :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 02 Feb 2011, 16:59:11
De lichtstralen raken trouwens de grond niet ;)
Dan nog kan er best een lichtere plek op de vloer ontstaan.
Maar je hoeft dat niet te doen hoor.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 02 Feb 2011, 17:23:36
*SPOILER*
(het plafond is 20 en de vloer -30)
*SPOILER END*
dus ik denk niet dat dat nodig is  ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 03 Feb 2011, 16:44:27
Mooie spoiler...
Kan dat dus niet lezen ook al zou ik willen!  -O_
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 03 Feb 2011, 20:29:02
Wat dacht je van quoten :P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Fredje on 03 Feb 2011, 21:32:48
Of knipen en in je ardesbalk plakke

Volgens Nico
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 03 Feb 2011, 21:40:00
Ja aarsbalk? :P whahahahaha
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 03 Feb 2011, 22:41:21
Wat dacht je van quoten :P
Oh ja. Dat is ook zo. Als ik hier quote dan krijg ik alles te zien, ook de tags...  :7


Dus... een diepe kamer. Maar het licht komt toch wel op die vloer daar rechts?
Het lijkt er tenminste op dat daar en vloer zit. Of in elk geval een deel van een (ingestorte?) vloer.  ;D

@ Titia: en nou je kop houden over licht op de vloer! Het is zo ook wel goed.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 04 Feb 2011, 15:39:35
Umm.. dank jullie denk ik?


:P

Het lijkt maar zo, ik ga wel spots doen die steeds zwakker wordt hoe dieper de grond.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 04 Feb 2011, 16:39:57
Oh, dan zag ik dat niet goed van die vloer.

Een mooie geleidelijke overgang van licht (bovenin) naar donker (onderin) klinkt heel goed!  ^O^
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 04 Feb 2011, 16:59:07
Ik zal ook wel een screen posten van bovenaf zodat je ziet hoe diep het is ;)

Titak, kan je misschien een screen maken van jouw finish trigger, ik weet niet precies hoe dat moet en ik steek niks op omdat er geen screens bij de Tutorials daarvan zitten -_-'
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 05 Feb 2011, 01:18:10
Zoals die trigger eruit ziet in de TRNG versie van de NGLE?

Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 05 Feb 2011, 14:41:24
Ja, zoiets, maar het mag ook in de normale versie, ik kan de FINISH trigger gewoon niet onder de knie krijgen...
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 06 Feb 2011, 13:02:09
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.tombraiderhub.com%2Fdstorage%2Ftitak%2FTutorials%2Ffinishtrigger.jpg&hash=23e5116fe3bbe9c1a092b488927b425f)

Zorg er ook voor dat alle Lara gerelateerde objecten (skin, skin-joints, wapen anims, etc) hetzelfde zijn, anders crasht het spel bij de leveljump.
Als ze verschillend zijn moet je het volgende in je script zetten, in het level waar Lara is.
Bij mijn trigger voorbeeld zou je dan dit moeten typen in bijvoorbeeld level 2 als ze van level2 naar level 3 gaat:
ResetHUB= 3
Je typt dus het nummer in van het level waar Lara heen gaat met de finishtrigger.

Als ze haar inventory moet behouden moet je ook nog het volgende typen:
PreserveInventory= ENABLED
Met de RestHUB= commando verdwijnen puzzle-items en keys enzo nl uit haar inventory.
Wapens en ammo blijft wel.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 06 Feb 2011, 13:03:35
Ohh dankje, ga het meteen uitproberen!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 06 Feb 2011, 14:16:06
In mijn levelthread zeg je dat de triggers niet werken en dat je met elk getal dat je daar invult weer terug gaat naar het menu.

Als je een cijfer intypt moet je trouwens wel eerst op Enter drukken om het getal vast te zetten.
Dan pas het venstertje sluiten en de trigger plaatsen.

Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 06 Feb 2011, 16:44:24
Heb ik dat in jou thread gepost?
sorry...  :@
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 06 Feb 2011, 16:51:08
Ahh, eht werkt!
Nu ik de ''play any level''DISABLED heb in het script, werken de triggers, en werken ook alle SATELLITE levels  #:


Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 07 Feb 2011, 17:34:58
"Play any level DISABLED" zou niet de oorzaak moeten zijn van finishtriggers die niet werken.  ???
Ik heb tijdens het bouwen dat nl nooit enabled staan en alles werkt.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 07 Feb 2011, 18:38:48
In ieder geval, het belangrijkste is dat alles werkt.

Tijd om een thread te maken, de eerste 2 levels zijn 99,9% af... |O|
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 23 Apr 2011, 15:01:41
haaii everyone.
ik had weer eens zin om screens te posten.

Ik ben met iets nieuws begonnen, het is een mix van Titak's Stargate textures en TRA peru textures
ik ben blij met het resultaat!
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg818.imageshack.us%2Fimg818%2F1300%2Ftomb42011042314452651.png&hash=f14339239a6d8d1c0efb14ded9e739d3)
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg857.imageshack.us%2Fimg857%2F6066%2Ftomb42011042314440473.png&hash=ac5d88573017c7155a16d986ef68e476)
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg59.imageshack.us%2Fimg59%2F8661%2Ftomb42011042314423890.png&hash=faaf87a134ed44f64163de8d66e801cc)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 23 Apr 2011, 15:05:12
Mooi Denniejjboy! :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 23 Apr 2011, 15:19:40
Dankje :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 24 Apr 2011, 16:29:03
Mooi hoor! 
Goed bezig. ^O^

Beetje vreemde mix van textures, maar ik begreep van TRF dat er een alien "iets" onder dat oude gesteente zit?
In dat geval is het begrijpelijk.  ;D

Ga je op de een of andere manier ook in het verhaal duidelijk maken dat je in dit gedeelte tegen oud gesteente en alien spul aan zit te kijken?

Omdat het buiten is en dat alien spul al helemaal in de oudere stenen ingebouwd zit zou het wel mooi zijn denk ik om bijvoorbeeld transition textures te maken van dat groene naar die gladde HM stenen op de vloer.

Ik vind die oranje mist ook wel mooi, maar wel een beetje vreemd bij di helder blauwe lucht.
Of is er iets in die ruimten waar die mist vandaan komt?
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 24 Apr 2011, 20:32:32
Mooi hoor!  
Goed bezig. ^O^

Beetje vreemde mix van textures, maar ik begreep van TRF dat er een alien "iets" onder dat oude gesteente zit?
In dat geval is het begrijpelijk.  ;D

Ga je op de een of andere manier ook in het verhaal duidelijk maken dat je in dit gedeelte tegen oud gesteente en alien spul aan zit te kijken?

Omdat het buiten is en dat alien spul al helemaal in de oudere stenen ingebouwd zit zou het wel mooi zijn denk ik om bijvoorbeeld transition textures te maken van dat groene naar die gladde HM stenen op de vloer.

Ik vind die oranje mist ook wel mooi, maar wel een beetje vreemd bij di helder blauwe lucht.
Of is er iets in die ruimten waar die mist vandaan komt?
Het word een superlang verhaal!
Het gaat zeg maar over hoe wij zijn ontstaan, en waar wij vandaan komen, dit is de plek waar alles zeg maar is begonnen, en lara zoekt een weg om er achter te komen welke wereld dat dan moet zijn. Je komt daar uiteindelijk ook terecht (lara croft the Other world thread) :)

De mist zit er omdat het nog net avond is, en het een mooie warme dag is (daarom de blauwe lucht) maar ik probeer nog uit te vinden hoe ik mijn horizon kleur kan veranderen. De lucht gaat zo: Blauw -> Oranje -> Grijs. en dan gaat het regenen :)
En het is ook een geklooi van triggers met die kleuren veranderen, mist veranderen en layer 1/2 van kleur veranderen  :7

Transition are in progress.
Ik vind het zelf niet storend ofzo.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Vlekkie on 21 May 2011, 20:26:31
Oke, via tutorials op tombraiderforums.com heb ik mn eerste kamer al af! :)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi193.photobucket.com%2Falbums%2Fz83%2FVlekkie_666%2FTRLE%2FFirstlevelmade3.jpg&hash=f30e4c508c30fd246cf37772e6a4fe6f)
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi193.photobucket.com%2Falbums%2Fz83%2FVlekkie_666%2FTRLE%2FFirstlevelmade2.jpg&hash=8e4e5aa9a3256407cbc6a310983cb500)
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi193.photobucket.com%2Falbums%2Fz83%2FVlekkie_666%2FTRLE%2FFirstlevelmade1.jpg&hash=073162f1efaa148d9b12b16761ca8284)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Willemstyle on 21 May 2011, 20:42:29
Goed begin :)

Een goeie volgende stap is het maken van je eigen textures!
Heb je skills met photoshop of een ander image editing programma?
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Vlekkie on 22 May 2011, 11:11:42
Nee, ben niet tevreden over de kamer. Hij is echt over de top.
Ben een nieuwe aan 't maken. Ben alleen aan 't klote met het licht, de switch wil de deur niet laten openen.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 22 May 2011, 14:37:00
Simpele tip:
Ambience lighting:

RED 30
GREEN 31
BLUE 32

en een sunbulb met intensity 0,12

het doet me goed dat er een nieuwe builder bij is, hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 22 May 2011, 18:37:33
Die waarden voor belichting hangen natuurlijk wel af van de atmosfeer die je wilt hebben.


Geen slecht begin Vlekkie!  ^O^
Pas wel op met het mixen van textures. Te veel verschillende textures naast elkaar kan rommelig worden, vooral als ze dan niet naadloos aan elkaar sluiten of als er te veel verschil zit in de textures.
Je bent in elk geval goed bezig met het verdelen van muren in kleinere vlakken zodat de textures er niet uitgerekt uitzien. Dit is erg belangrijk!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 23 May 2011, 19:37:25
Die waarden voor belichting hangen natuurlijk wel af van de atmosfeer die je wilt hebben.


Geen slecht begin Vlekkie!  ^O^
Pas wel op met het mixen van textures. Te veel verschillende textures naast elkaar kan rommelig worden, vooral als ze dan niet naadloos aan elkaar sluiten of als er te veel verschil zit in de textures.
Je bent in elk geval goed bezig met het verdelen van muren in kleinere vlakken zodat de textures er niet uitgerekt uitzien. Dit is erg belangrijk!
het ziet er uit als een tombe, en dan zal de lightning goed zijn ;) Ik vind de texturing totaal niet slecht, het ziet er leuk uit! en totaal anders dan andere beginners [Y]
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 21 Jun 2011, 17:31:01
Nieuwe computer
Nieuwe en Betere Levels!!

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg7.imageshack.us%2Fimg7%2F122%2Ftomb42011062017243228.png&hash=482c0e837330d0135595175e8d94a02e)

ik maak er dalijk nog een maar dan met meer begroeiing
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 22 Jun 2011, 15:59:04
Dat ziet er wel heel leuk uit hoor!  ^O^

Zijn dat originele TR3 textures of highres versies daar van?
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 22 Jun 2011, 16:14:56
Dat ziet er wel heel leuk uit hoor!  ^O^

Zijn dat originele TR3 textures of highres versies daar van?
De originele :D
Thread in Progress!!  O:>

nog een:
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg841.imageshack.us%2Fimg841%2F2721%2Ftomb42011062018001779.png&hash=b5f724e1cb5e93903e18380c15957e62)
Ik vind de lightning hiervan maar moeilijk,
het regent, onweerd en het is nacht, maar ik heb geen idee hoe ik de lightning moet doen ???
En ik ben ook nog bezig met de begroeiing, en ik snap maar niet waarom ik blijf terugdeinen naar die oude textures...
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 22 Jun 2011, 17:22:20
Zoals ik de belichting nu zie, ziet het er goed uit.
Beetje vlak misschien, maar dat kan ook door de regen komen.
Dan moet er sowieso eigenlijk niet te veel licht-donker contrast in.

Quote
ik snap maar niet waarom ik blijf terugdeinen naar die oude textures...
Misschien omdat er niet echt goede vervangers voor deze textures zijn?  ???
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 24 Jun 2011, 16:27:20
Mooie screenshots, Denniejjboy[Y] Maar aan hoeveel projecten werk jij nou? Ik heb al wat gezien van TR3MA, de levels met TR3 South Pacific textures en de level waarin er een mix van textures was van TRA Peru en Titak's Stargate textures. Of is dit allemaal ??n project?
Afgezien van TR3MA dan..
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 24 Jun 2011, 20:50:18
Mooie screenshots, Denniejjboy[Y] Maar aan hoeveel projecten werk jij nou? Ik heb al wat gezien van TR3MA, de levels met TR3 South Pacific textures en de level waarin er een mix van textures was van TRA Peru en Titak's Stargate textures. Of is dit allemaal ??n project?
Afgezien van TR3MA dan..
Bij mij is het bijna altijd zo dat een project gereleased word als ik er een thread van maak, ik moet 100% zeker weten wanneer ik een project af kan krijgen, anders maak ik geen thread, en aangezien dit het enige levelset is waar ik bijna 4 pagina's van reacties heb, weet ik dat dit project het zeker zal worden voor mij :D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 25 Jun 2011, 00:12:54
Het is je geraden want het begint er goed uit te zien!  ^O^
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 25 Jun 2011, 20:32:03
Ik ben het helemaal met Titak eens! En jou natuurlijk ook. Want dit is het project ^O^
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Pytrik on 25 Jun 2011, 22:52:29
Hier een paar screens van mijn pasgebouwde leveltje.  :D

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi51.tinypic.com%2F2n0vhnn.png&hash=934c5327835071adafcfdb8eb62e18e9)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi56.tinypic.com%2F10z1nox.png&hash=0ab64cb6197daf0177166d2a90830ba4)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi52.tinypic.com%2Fqpo5s4.png&hash=d8b3ada6c4c160b670fd4df2c0295234)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 25 Jun 2011, 23:52:34
Mooi! Heb je dit geleerd via de manual? Dan ben je echt on the right track!  ^O^
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Pytrik on 26 Jun 2011, 00:14:08
Dankje! Jup gemaakt met de manual.  :) Toen ik vorig jaar met de LE bezig was, heb ik de manual niet echt gelezen (alleen de delen over triggers en objecten). Nu dus wel de manual en dat gaat echt veel beter. Ik ben nu ook wat aan het experimenteren met verschillende kleuren en lichteffecten (die gebruikte ik toen ook niet). De eerste twee kamers zijn hetzelfde als in het tutoriallevel (alleen de textures zijn wat anders). De ruimte op de tweede screen heb ik wat anders gemaakt dan in de tutorial, met nog een gang erin die weer terugloopt naar de eerste kamer. Vind het wel leuk om het level ook een beetje eigen te maken en dus niet alles precies hetzelfde als in het tutoriallevel. En ik heb ook wel een paar ideetjes voor levels, dus als ik alles een beetje snap, ga ik die proberen uit te werken.  :D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 26 Jun 2011, 00:41:40
Leuk om te horen, en ik heb er zeker vertrouwen in!
Ik heb de manual niet gebruikt, ik heb het zelf geleerd, met her en der hulp van andere levelbuilders, zoals Titak en Willemstyle die mij vanaf het begin geholpen hadden :D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Pytrik on 26 Jun 2011, 01:12:04
Knap! Hoe lang werk je al met de LE dan?

Ik zie trouwens net dat ik het vuur bij de toortsen een click te laag heb, nouja dat morgen maar verbeteren, heb nu ook geen zin meer. :P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 26 Jun 2011, 01:32:02
Goed bezig Pytrik!  ^O^

Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 26 Jun 2011, 11:37:49
Mooie screenshots, Pyrick [Y] Alleen is het een beetje een standaard level ;D Maar voor een beginner valt dat wel te begrijpen. Nog veel geluk met het bouwen ;)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 26 Jun 2011, 14:31:31
Tis het tutorial level, dus, ja, inderdaad standaard.
Maar je moet ergens beginnen.

Toen ik destijds de manual door werkte en het tut level bouwde vond ik dat al moeilijk genoeg...
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 26 Jun 2011, 16:46:31
Knap! Hoe lang werk je al met de LE dan?

Ik was 11 toen ik begon, en ik ben nu net een week 15, 3 jaar in totaal :D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Pytrik on 26 Jun 2011, 16:54:10
Bedankt iedereen! Ga er zo meteen weer mee verder.  ::)

Ik was 11 toen ik begon, en ik ben nu net een week 15, 3 jaar in totaal :D

Zo dat is al best lang.  :D

Ik heb er vorig jaar een maand of zo mee gewerkt en nu begin ik er dus weer opnieuw mee.  #:
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 26 Jun 2011, 17:46:29
Broekies!  :P

Ben al sinds begin 2001 aan het bouwen... 10 jaar dus al.  :@
En tussendoor nooit een pauze ingelast. Tenminste geen pauzes van meer dan een maand of zo. Wel perioden dat ik heel weinig kon bouwen in verband met opleiding en werk of iets dergelijks.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 26 Jun 2011, 17:51:14
Vind je het erg, 10 jaar geleden zat ik nog met mijn Lara Croft figuren te spelen ja! :P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Pytrik on 26 Jun 2011, 17:52:49
Damn! :P Maar het resultaat mag er zijn.  ;D
10 jaar geleden speelde ik nog niet eens TR. Volgens mij ben ik op mijn negende of zo begonnen met TR (ben nu 17, bijna 18). :P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 26 Jun 2011, 17:54:17
ik keek al met mijn moeder mee vanaf 10 jaar geleden naar TRI, II en III ;D
het is dus niet echt een hobbie, maar een gewoonte wat ik vanaf kindzijnde al doe  _O_
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 26 Jun 2011, 23:50:20
M'n broertje had een kopie van TR1. Zelf speelde ik geen computer spellen en had ik best wel een hekel aan computers... Vooral omdat ik er niks vanaf wist denk ik.
Nou ja, toen ik hem TR1 zag spelen, Caves level, dacht ik eerst dat het weer zo'n shooter game was omdat hij net wolven aan het dood schieten was. Voor die tijd zag het er natuurlijk geweldig uit dus ik bleef kijken. En toen kwam ik er dus achter dat het helemaal geen shooter game was maar dat je ook nog wel moest nadenken, klimmen en klauteren, puzzels oplossen ed. Verder snapten we niet veel van het spel omdat de audio niet werkte en de tussenfilmpjes ook niet, maar we hadden er wel plezier mee.  ;D
Nou, en toen was ik verkocht. TR is toen altijd bij me gebleven em we hebben de eerste classic spellen altijd samen gespeeld.  ;D

Zelf begon ik pas te spelen in het Maria Doria level van TR2. Ik liep alle kanten op behalve de goeie! Ik kreeg die controls maar niet onder controle!  -O_
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 26 Jun 2011, 23:53:10
haha, ik speelde altijd Jungle van Tr3, meer mocht ik niet van mijn moeder omdat het te eng werd :P
Ik had altijd een doodsangst voor The black islands in Tr5, ik zat die avonda alleen op mijn zus haar kamer, en toen de schim van labyrinth te voorschijn kwam, schok ik me dood ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 27 Jun 2011, 14:38:24
Dat stuk in dat labyrinth, waar dat beest achter je aan zit vond ik de eerste keer ook best eng.  ;D
Ik vond dat soort geestje/lichtje die je de weg wijst door dat labyrint wel heel mooi.
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 27 Jun 2011, 14:48:16
Wil nog steeds weten wat dat precies is...
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 27 Jun 2011, 17:56:39
Moet dit allemaal niet naar de Crap-forum toe? :P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 27 Jun 2011, 18:13:42
niet het crap-forum heh? tomb raider chronicles forum ;)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 27 Jun 2011, 18:53:27
Nou, het ging ook over jullie persoonlijke verhaal achter de LE ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 27 Jun 2011, 19:53:17
nou vertel ook wat dan :P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 27 Jun 2011, 20:23:35
Ja, maar dat moet dan in de Crap-forum, toch? Want dit is off-topic..
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 27 Jun 2011, 20:26:25
Off-topic?
Hoezo! *smiley met schijnheilig gezicht*

On-topic dan.  ;D
Iemand nog screenshots te showen?

Trouwens, is dit topic ook te gebruiken voor screens van custom levels die je speelt en die je mooi vindt?
Niet dat ik dan iets heb te posten hoor, vroeg het me gewoon af.
Kan wel leuk zijn voor luitjes die wel een custom level willen spelen maar niet weten welke.  ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Pytrik on 27 Jun 2011, 20:29:53
Ik ga vanavond denk ik weer verder met mijn leveltje, post dan wel weer een paar screens.  :Y

Ik ben nu trouwens een custom level van Back to Basics, Veneti? aan het downloaden:

Quote
Bartoli is dead and for revenge his brother Bortali steels the best Venetian wine bottle from Lara's wine cellar. The wine is from a very good year so she wants her bottle back and travels to Venice to the also bad wallpapered mansion of Bortali. Ofcourse Bortali does not give up his bottle of wine together with a refund.

:D

Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 27 Jun 2011, 21:40:00
Veneti?? Klinkt leuk [Y]!

Off-topic?
Hoezo! *smiley met schijnheilig gezicht*

On-topic dan.  ;D
Iemand nog screenshots te showen?

Trouwens, is dit topic ook te gebruiken voor screens van custom levels die je speelt en die je mooi vindt?
Niet dat ik dan iets heb te posten hoor, vroeg het me gewoon af.
Kan wel leuk zijn voor luitjes die wel een custom level willen spelen maar niet weten welke.  ;D


Ja, jammer dat deze forum geen schijnheilige smiley's heeft, h?? :P TRF wel :)
Ikzelf heb geen screenshots te showen. Maar dat heb ik al uitgelegd ;)

Den heeft de topic gemaakt, dus horen we dan wel van hem :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 28 Jun 2011, 11:48:44
Ik heb ook nog geen screens te showen, het was gister te mooi weer om aan de LE te doen ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 17 Aug 2011, 16:22:08
Hey! :W

Sorry dat ik een tijdje niks gezegd heb, maar ik was 3,5 weken op vakantie naar Noorwegen! Was erg leuk ;D

Maar ik wou nog even wat laten zien van mijn heel erg kort geduurde project voordat ik het weghaal. Ik had een idee om TRA te remaken. Leek me ook leuk, aangezien ik niet zo'n grote fantasie heb.. Maar ik zie voor de zoveelste keer (Ik heb veel falende projects gehad) dat het nergens toe leidt, dus stop ik er maar mee, voordat ik allemaal object requests ga vragen die dan voor niks waren.
En ik had nog tegen Den gezegd dat ik onderwater ru?nes zou maken die je kon 'exploren'. Ik heb daar nu ook een goed idee van. Daar wil ik aan beginnen als ik een nieuwe laptop heb, waar ik nog voor moet sparen. Maar dat zal hopelijk niet langer dan een half jaar zijn! Ik weet nog niet precies welke laptop, maar eentje die minstens TRU kan runnen :P

Maar goed, hier een paar screens van de eerste level Caves. Het is echt heel weinig, maar ik zit echt niet vaak aan de LE ;)
Sommige screens zijn een beetje random, maar je ziet wel hoe het eruit ziet. En bij de laatste kamer kun je al zien dat ik even snel maar wat textures geplaatst heb..
(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg233.imageshack.us%2Fimg233%2F9062%2Ftomb42011081716004146.jpg&hash=e5ff7c34f8856b7eb0ebabb464d07a38)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg542.imageshack.us%2Fimg542%2F1173%2Ftomb42011081716005693.jpg&hash=8f34464b7529c4e21d388dcf4fd54d35)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg835.imageshack.us%2Fimg835%2F5390%2Ftomb42011081716010404.jpg&hash=6e7fde2f94aa928efb87ee2aa1abd17a)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg836.imageshack.us%2Fimg836%2F6388%2Ftomb42011081716014537.jpg&hash=4781e64566e61fb162b75eb54162b74c)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg707.imageshack.us%2Fimg707%2F4498%2Ftomb42011081716022915.jpg&hash=32715dc508dfde978cd3a9911ad4ad5a)

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg577.imageshack.us%2Fimg577%2F1833%2Ftomb42011081716024432.jpg&hash=2af270b18614b50fca638a71a30e3800)

Bij de laatste twee screenshots kun je twee objecten zien die ik zelf getextured heb. Dat is de ledge en jump switch. Dat kun je ook zo zien, want het ziet er niet uit -O_
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 17 Aug 2011, 19:28:06
Die jumpswitch is gewoon normaal hoor xD
die ledge dinges is idd minder haha xD, ik zie alleen dat bij die laatste screen de grot recht afloopt, kan makkelijk gefixt worden door bovenop die kamer nog een kamer te plaatsen, en die the verbinden met de kamer ernaast, en het plafond zo veranderen dat het schuin afloopt (als je snapt wat ik bedoel xD)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 17 Aug 2011, 19:42:12
Jammer dat je hier niet mee verder gaat.
Ik vind het een heel goed begin voor een TRA remake (of remake van een paar levels).
De belichting kan nog wel wat werk gebruiken, maar de textures en roomgeometry vormen zijn goed hoor.
En emt je eigen objecten is ook niks mis, alhoewel de textures op die ledge wel eentonig zijn. Met een paar verschillende steen-textures zal het er al beter uitzien.


Trouwens, er is wat mij betreft niks mis met een remake.
Ik ben ook ooit begonnen met een soort van remake, namelijk een remake van de centrale ruimte en een paar aanliggende ruimten van The Cistern, alleen heb ik toen wel TR4 textures gebruikt omdat we toen nog geen textures van andere TR spellen konden rippen...
Nadat ik die ruimten had nagebouwd heb ik er zelf nog kamers bij gemaakt.
Dit is het enige level dat ik nooit heb uitgebracht op internet en helaas is het ook het enige level dat ik kwijt ben geraakt: staat ergens op een rewriteble CD die beschreven is met een of ander obscuur programma en die nu door geen enkele computer meer te lezen is en hij is nu nog beschadigt ook zodat iet echt niet meer te gebruiken is.  ;(
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 17 Aug 2011, 19:56:45
Ik moet eerlijk zijn dat de cistern in Anniversary wel goed was, maar dat ze het zo klein hadden gemaakt vond ik jammer, ik vond al die waterpuzzles in Tr1 leuk, en de cistern was ook veel mooier in Tr1 dan in TrA
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 17 Aug 2011, 22:44:16
Die jumpswitch is gewoon normaal hoor xD
die ledge dinges is idd minder haha xD, ik zie alleen dat bij die laatste screen de grot recht afloopt, kan makkelijk gefixt worden door bovenop die kamer nog een kamer te plaatsen, en die the verbinden met de kamer ernaast, en het plafond zo veranderen dat het schuin afloopt (als je snapt wat ik bedoel xD)

Jumpswitch normaal? Ik vind 'm afgrijselijk getextured! 8(
Al die tips zijn eigenlijk niet nodig hoor, aangezien ik er toch mee stop. Maar toch bedankt voor de tip ;) Ik had dus een probleem met die 'recht aflopende' rots. Als ik de vorm ging veranderen, begon alles raar te doen. De rooms waren dan niet goed connected en zo :P

Jammer dat je hier niet mee verder gaat.
Ik vind het een heel goed begin voor een TRA remake (of remake van een paar levels).
De belichting kan nog wel wat werk gebruiken, maar de textures en roomgeometry vormen zijn goed hoor.
En emt je eigen objecten is ook niks mis, alhoewel de textures op die ledge wel eentonig zijn. Met een paar verschillende steen-textures zal het er al beter uitzien.


Trouwens, er is wat mij betreft niks mis met een remake.
Ik ben ook ooit begonnen met een soort van remake, namelijk een remake van de centrale ruimte en een paar aanliggende ruimten van The Cistern, alleen heb ik toen wel TR4 textures gebruikt omdat we toen nog geen textures van andere TR spellen konden rippen...
Nadat ik die ruimten had nagebouwd heb ik er zelf nog kamers bij gemaakt.
Dit is het enige level dat ik nooit heb uitgebracht op internet en helaas is het ook het enige level dat ik kwijt ben geraakt: staat ergens op een rewriteble CD die beschreven is met een of ander obscuur programma en die nu door geen enkele computer meer te lezen is en hij is nu nog beschadigt ook zodat iet echt niet meer te gebruiken is.  ;(


Bedankt :D Het moest een remake zijn van heel de game. En dan zou ik de levels per sectie releasen (Eerst Peru, dan Greece, daarna Egypt en dan The Lost Island). Maar ik werd het al zat bij de eerste level -O_
Ja, ik heb maar een paar shadow bulbs geplaatst en dat is alles :P En de ambience wat donkerder gemaakt, natuurlijk. Nogmaals bedankt. En heb je de distance fog al opgemerkt? Je ziet het vaagjes bij de eerste screen :)
Ja, de textures zijn '', omdat textures moeilijk te gebruiken zijn in StrPix. Ik heb die ledge van TRSearch gedownload en toen wilde ik de textures verplaatsen die bijpassend zijn bij Peru. Maar de textures moesten dan precies even groot zijn als de originele en dan kon ik het moeilijk toepassen op de ledge. Het is een beetje moeilijk uit te leggen ;)

Tegen een remake heb ik ook niks. Remakes zijn ook handig voor als je geen inspiratie hebt, maar toch iets wilt bouwen ;D

Ik moet eerlijk zijn dat de cistern in Anniversary wel goed was, maar dat ze het zo klein hadden gemaakt vond ik jammer, ik vond al die waterpuzzles in Tr1 leuk, en de cistern was ook veel mooier in Tr1 dan in TrA

Ik vond 'm in TRA beter. Je had gewoon ??n grote water puzzel met allemaal blokken geduw en zo ;) Ik vind het de allerstomste level van TR1..
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 17 Aug 2011, 22:57:26
Ik moet eerlijk zijn dat de cistern in Anniversary wel goed was, maar dat ze het zo klein hadden gemaakt vond ik jammer, ik vond al die waterpuzzles in Tr1 leuk, en de cistern was ook veel mooier in Tr1 dan in TrA
Ik vond hem in TRA ook best wel goed hoor, wat er van over was tenminste.
Dat level is inderdaad veel kleiner in TRA.
Echt zonde!


Al die tips zijn eigenlijk niet nodig hoor, aangezien ik er toch mee stop. Maar toch bedankt voor de tip ;)
Maar niet weggooien hoor!
Je weet maar nooit waar zo'n project nog goed voor kan zijn.  ;D


Ja, de textures zijn '', omdat textures moeilijk te gebruiken zijn in StrPix. Ik heb die ledge van TRSearch gedownload en toen wilde ik de textures verplaatsen die bijpassend zijn bij Peru. Maar de textures moesten dan precies even groot zijn als de originele en dan kon ik het moeilijk toepassen op de ledge. Het is een beetje moeilijk uit te leggen ;)
Ja, als je bestaande textures wilt vervangen op die manier moeten ze inderdaad precies hetzelfde formaat hebben als de texture die je wilt veranderen.
Maar je kunt ook geheel nieuwe textures in je wad importeren met WADMerger hoor!  :Y
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 17 Aug 2011, 23:06:27
gewoon je texture in BMP formaat veranderen en dan bij WADMerger op Add Texture drukken en de texture laden, het mag niet groter zijn dan 256 X 256 pixels ;)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 18 Aug 2011, 00:46:16
^
Klinkt makkelijk :)

Ik vond hem in TRA ook best wel goed hoor, wat er van over was tenminste.
Dat level is inderdaad veel kleiner in TRA.
Echt zonde!

Maar niet weggooien hoor!
Je weet maar nooit waar zo'n project nog goed voor kan zijn.  ;D

Ja, als je bestaande textures wilt vervangen op die manier moeten ze inderdaad precies hetzelfde formaat hebben als de texture die je wilt veranderen.
Maar je kunt ook geheel nieuwe textures in je wad importeren met WADMerger hoor!  :Y

Welk level was niet kleiner in TRA? Een level was zelfs weggehaald. Ik dacht dat dat Tomb of Tihocan was..

Dat was ik bijna van plan! Ik zal het wel bewaren, maar ik betwijfel of ik er wat mee ga doen. Maar de aardige reacties van jullie geven me wel meer zelfvertrouwen ;D

Ja, net wat Den zei ;)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 18 Aug 2011, 12:00:29
Het is inderdaad heel gemakkelijk.  ;D


The Cistern was in TRA veel kleiner dan in TR1.
En ze hadden dat level ook nog eens samengevoegd met Tomb of Tihocan.
Ik weet alleen niet meer of het nog steeds The Cistern heet in TRA of dat het nu alleen Tomb of ihocan heet...  :@
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 12:01:06
^
Klinkt makkelijk :)

Welk level was niet kleiner in TRA? Een level was zelfs weggehaald. Ik dacht dat dat Tomb of Tihocan was..

Dat was ik bijna van plan! Ik zal het wel bewaren, maar ik betwijfel of ik er wat mee ga doen. Maar de aardige reacties van jullie geven me wel meer zelfvertrouwen ;D

Ja, net wat Den zei ;)
The Cistern, is verwijderd, en samengevoegd met Tomb of Tihocan :(
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 18 Aug 2011, 12:20:17
^
Dat heb ik begrepen uit Titak's verhaal en eigenlijk wist ik het al :)

Ik weet alleen niet meer of het nog steeds The Cistern heet in TRA of dat het nu alleen Tomb of ihocan heet...  :@

Het level heet The Cistern ;) Alleen vond ik de centaur gevecht leuk gedaan :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 12:25:25
Nee, het heet tomb of Tihocan! :( :P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 18 Aug 2011, 12:32:19
Je hebt nog gelijk ook! Kijk maar: http://www.tombraiderchronicles.com/tombraideranniversary/walkthrough/index.html
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 12:33:25
Ja, daarom begon ik ook te klagen, maar de achtergrond muziek van de nieuwe cistern is wel heel tof, maar is nooit op internet gezet...
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 18 Aug 2011, 12:34:32
^
Als je de PC versie hebt, kun je het misschien zelf rippen?
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 12:41:12
Die heb ik jammer genoeg niet... *zucht* ik speelde die spellen toen op de Playstation, ik had geen goede computer voor Tomb Raider Anniversary, hij kon nog net Tomb Raider Angel of Darkness aan -O_
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 18 Aug 2011, 12:46:45
Ik zag wel dat je een hele goeie video kaart had. Maar volgens mij is je processor niet te harden ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 12:51:41
Dat was mijn oude computer, dit is mijn nieuwe computer,

AMD Anthlon(tm) II X2 220 Processor 2.80 Hz

4 GB werkgeheugen

64 bit besturingssysteem

Op deze kan ik ieder spel spelen wat ik wil :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 18 Aug 2011, 13:04:05
^
Zelfs TRU? :) Ik vind wel grappig dat mijn processor ook precies AMD Athlon heet. Maar de mijne is vet slecht!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 13:06:38
Als het goed is zijn er verschillende, maar mijne doet het heel goed :)

Zelfs TRU op hoogste resolutie doet het, ik heb hier ook SIms 3 met alle uitbreidingen op staan :D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 18 Aug 2011, 13:11:38
Ik dacht alleen dat jouw processor slecht was, omdat die op mijn processors naam leek en die is slecht :P

Wat is jouw hoogste resolutie?
Dat lijkt me wel vet; TRU runnen op je PC/laptop! Daarom wil ik ook een nieuwe ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 13:13:59
Ik heb een scherm van 1024 X 768 in mijn kamer, maar hij pakt 1280 X 1024 ook nog :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 18 Aug 2011, 13:30:20
Ik heb ook 1280x1024 :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 18 Aug 2011, 23:07:16
AMD Athlon is niet per definitie slecht hoor.
Mijn oude Shuttle heeft ook een AMD Athlon en daar is niks mis mee behalve dat hij oud wordt en niet meer tegen nieuwe processors kan opboksen. Die oude Shuttle draait tot mijn verbazing TRL en TRA nog best wel aardig al moet ik bepaalde settings wel omlaag gooien.
TRU lukt uiteraard niet, omdat de grafische kaart dat niet aankan, net als de Next Gen graphics van TRL trouwens.

Maar ik heb inmiddels een andere computer voor die spellen en daar draait alles prima op.  ;D
Die Shuttle is eigenlijk alleen nog maar voor levels bouwen en dingen uitprinten. (ik krijg die printer maar niet werkende op Vista...  :-\)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 23:09:07
Lekker handig ik heb dat probleem ook, ik moet ook altijd naar een ander computer, om mijn tekeningen te scannen of the text uit te printen, maar die computer is zo sloom, ik ben veel te lui om het op te starten
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 18 Aug 2011, 23:13:53
Mijn computers staan wel naast elkaar, maar ik moet wel kabels overzetten van de ene naar de andere en daarbij moet ik op mijn bureau klimmen.  -O_

Mijn nieuwere computer kan ik nu trouwens ook aansluiten op mijn pas gekochte TV! Mooi groot beeld!
Ik heb daarvoor mijn monitor gekloond zodat mijn bureaublad op beide te zien is. Nadeel hiervan is dat ik niet de kleuren op de TV kan aanpassen en die zijn daar veel feller en verzadigder dan op mijn monitor... Nou ja, je kunt niet alles hebben.
Mijn levels en TRU lijken er best goed op.  ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 18 Aug 2011, 23:22:30
oh, dat ga ik ook met jouw levels doen, ik speel zoieso altijd mooie custom levels op mijn TV, ik heb een Mini LCD scherm in mijn kamer :D kan ik lekker liggend op mijn bed custom levels spelen :9
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 18 Aug 2011, 23:28:53
Helemaal goed!  ^O^
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 20 Aug 2011, 00:12:09
AMD Athlon is niet per definitie slecht hoor.
Mijn oude Shuttle heeft ook een AMD Athlon en daar is niks mis mee behalve dat hij oud wordt en niet meer tegen nieuwe processors kan opboksen. Die oude Shuttle draait tot mijn verbazing TRL en TRA nog best wel aardig al moet ik bepaalde settings wel omlaag gooien.
TRU lukt uiteraard niet, omdat de grafische kaart dat niet aankan, net als de Next Gen graphics van TRL trouwens.

Maar ik heb inmiddels een andere computer voor die spellen en daar draait alles prima op.  ;D
Die Shuttle is eigenlijk alleen nog maar voor levels bouwen en dingen uitprinten. (ik krijg die printer maar niet werkende op Vista...  :-\)

Shuttle PC? Nog nooit van gehoord. Maar ik zocht het net op: -O_ Die zien er echt lollig uit :P Het verrast me wel hoe sterk die dingen kunnen zijn.

Wat zijn jullie een bofkonten dat jullie TRU kunnen spelen! Welke laptop heb jij eigenlijk, Titak? :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 20 Aug 2011, 00:13:14
Shuttle PC? Nog nooit van gehoord. Maar ik zocht het net op: -O_ Die zien er echt lollig uit :P Het verrast me wel hoe sterk die dingen kunnen zijn.

Wat zijn jullie een bofkonten dat jullie TRU kunnen spelen! Welke laptop heb jij eigenlijk, Titak? :)
Weet je, dat ik, heel lang heb moeten werken en wachten voor mijn PC! XD
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 20 Aug 2011, 00:14:41
Heb jij gespaard voor een Shuttle PC? Toe maar ;)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 20 Aug 2011, 00:17:54
Nee, voor een Windows 7 Game Computer met een Goede Video Kaart en Externe Harde Schijf!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 20 Aug 2011, 00:25:25
Dan begreep ik je verkeerd ;)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 20 Aug 2011, 00:27:30
Haha XD
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 20 Aug 2011, 14:14:18
Die laptop is van HP. Verder weet ik er ook niks van.
Hij kan TRU draaien maar dat lagt zo verselijk veel, ook op lage instellingen, dat het geen doen is.

Die Shuttle van mij heb ik gewonnen met mijn "Stargate" levels voor "Lara's at the Movies".
Het is een speciale uitgave met AOD design.  O:>
Onderaan op deze pagina: http://www.shuttle.eu/de/why-shuttle/showroom/?sword_list[0 (http://www.shuttle.eu/de/why-shuttle/showroom/?sword_list[0)

Voor die nieuwere computer heb ik ook jaren gespaard hoor, geld van verjaardagen enzo in een oude sok.
Ik heb een aantal jaren erg magertjes moeten leven imv erg laag loon en op deze manier kon ik toch nog een klein beetje sparen voor iets leuks voor mezelf. Maar het duurde wel lang voordat ik die PC bij elkaar had gespaard!!  -O_


Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Dunnut7 on 20 Aug 2011, 14:32:39
Dat zou je toch op je laptop kunnen bekijken? Maar ja, dat maakt verder niet uit, hoor ;)
Maar ik dacht dat je TRU gemakkelijk kon draaien? Je had zelfs nog screens gemaakt bij de Underworld sectie..

Haha, die Shuttle PC's zien er echt lollig uit -O_ Die van AOD is natuurlijk wel de leukste ;D

Dat vind ik altijd zo irritant dat je zolang moet sparen voor iets. Ik kan daar nooit tegen :P Maar dan heb je ook wat!
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 20 Aug 2011, 15:41:49
Zo vet, je hebt een computer gewonnen met Lara at the movies? :O

Tegenwoordig zijn die prijzen van btb niet meer zo groot, maar het was natuurlijk wel iets groots, 3 levels maken voor alleen een competitie, mijn computer was 400 euro, en is uit 2009, maar ik heb hem in juni eindelijk kunnen bemachtigen :)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 21 Aug 2011, 01:27:09
De laptop is van mijn moeder, die heb ik dus niet bij mij thuis, dus kan ik ook niet kijken.  :P
Hij zit in elk geval ergen stussen mijn oude Shuttle en mijn nieuwere computer in, waarbij hij dichter bij die nieuwere computer komt.  ;D

Eigenlijk heb ik veel liever een Shuttle dan zo'n computer van normaal formaat. Dat vind ik maar grote bakken vergeleken met zo'n Shuttle.
Maar ja, toch maar gewoon zo'n grote bak gekocht omdat Shuttles veel duurder zijn en moeilijker te upgraden zijn (bv met een nieuwe graphische kaart) omdat ze zo compact zijn.
Tja, als ik een schip met geld zou hebben zou het toch wel een Shuttle worden.


Bij "Lara at the Movies" kreeg ook iedere bouwers een AOD horloge.
Die ligt nu op mijn slaapkamer. De batterij is inmiddels leeg.
Die Shuttle had Michael Prager op de een of andere manier op de kop kunnen tikken. Via Eidos Duitsland ofzo, omdat hij die website runt ofzo. Op de lustrums van de TR Meetings in Duitsland kwamen ook luitjes van Eidos met goodies die dan verloot werden.
Zo heb ik ook een beeldje van AOD Lara gekregen en met een GPS wedstrijdje was het groepje waar ik in zat 1e geworden en we kregen toen een TRU actionfigure. Ook waren er toen nog veel meer goodies.  ;D

Ik weet eigenlijk niet eens wat de prijzen bij BtB zijn. Nooit op gelet.  :@


Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Den on 21 Aug 2011, 01:38:56
Het zijn t-shirts enzo, ook leuk, maar toch,

Ik ben toch begonnen met die 20 X 20 X 20 Challenge, ik heb nou al heel veel prijzen.

BlueJ, die renders maakt die je dan als plaatje kan gebruiken als bij de TRLE.net community :D

TRA Egypt objecten door mij en THOR2010
en Shauni/Trinity gaat ook nog objecten ervoor maken :D

En toen kreeg ik een PM van The Great Chief, die vroeg ik interview DVD's aan de winners wou sturen, maar dat kost klauwen vol geld, en niet iedereen wilt zijn adres opgeven (ik ook niet)
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 01 Jul 2014, 00:11:16
Ik ben ook een custom level begonnen. Graag jullie mening.

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2zgyvr7.jpg&hash=e93d46b669d691d7a9b51dd0fb71dd6f)

:P
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Xabre on 01 Jul 2014, 00:14:15
Ziet er ingewikkeld uit. Is er een walkthrough beschikbaar?
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 01 Jul 2014, 00:15:05
Ja zie hieronder.

- trek het pistool
- schiet er mee
- loop 1 stap vooruit
- einde level
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: Fredje on 01 Jul 2014, 09:13:42
Daphne I love you -O_ Ik heb echt zo hard gelachen hier om. ;D
Title: Re: [HET] Screenshots showcase topic
Post by: robert downie on 01 Jul 2014, 14:23:13
Ik ben ook een custom level begonnen. Graag jullie mening.

(https://www.trforum.nl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2zgyvr7.jpg&hash=e93d46b669d691d7a9b51dd0fb71dd6f)

:P

Hoi Daphne. Mooie screenshot. Bij deze mijn feedback:

- Ik vind het knap hoe Lara zich afzet tegen die doos met een kruis erop.
- Haar rechterborst is groter dan haar linker, ook dit springt in het oog.
- Ze heeft vleeskleurige of doorzichtige mouwen? Of heeft ze zoveel vet rond haar pols dat het gaat vouwen? Hoe dan ook, chapeau!
- De hoeveelheid detail voor zowel het gras als de lucht is van ongekende schoonheid.

Kleine kanttekeningen:
- Haar pistool is blauw of doorzichtig (ik ga uit van het eerste), dat komt mij vreemd over.
- Ze heeft wel een pistool, maar geen plek om deze op te bergen.
- Haar riem is flink gedraaid, dit lijkt me lastig met het uittrekken van de broek. Of is dit een fashion overweging?

Groetjes nicoklompz.
Title: Re: [EEN] Screenshots showcase topic
Post by: Eefje on 01 Jul 2014, 15:41:18
Echt fantastisch!  -O_
Title: Re: [EEN] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 01 Jul 2014, 19:32:12
Daphne I love you -O_ Ik heb echt zo hard gelachen hier om. ;D
Lol ja moet toch m'n skills laten zien hier. :P

Hoi Daphne. Mooie screenshot. Bij deze mijn feedback:

- Ik vind het knap hoe Lara zich afzet tegen die doos met een kruis erop.
? Dat is inderdaad een van de nieuwe features.
- Haar rechterborst is groter dan haar linker, ook dit springt in het oog.
? Dat is om jullie langzaam te laten wennen aan het groter worden van haar borsten. Moet rustig beginnen, he.
- Ze heeft vleeskleurige of doorzichtige mouwen? Of heeft ze zoveel vet rond haar pols dat het gaat vouwen? Hoe dan ook, chapeau!
? Het was nogal koud dus heeft ze een vleeskleurig ondershirt aangetrokken.
- De hoeveelheid detail voor zowel het gras als de lucht is van ongekende schoonheid.
? Hier heb ik dan ook erg lang over gedaan. De lichtval lijkt nu eindelijk goed te gaan. Dank voor het compliment.

Kleine kanttekeningen:
- Haar pistool is blauw of doorzichtig (ik ga uit van het eerste), dat komt mij vreemd over.
? Hier moet inderdaad nog aan worden gewerkt. De structuur is er wel, alleen de kleur vergt nog wat bloed, zweet en tranen.
- Ze heeft wel een pistool, maar geen plek om deze op te bergen.
? Goed punt. Hier zal ik de komende tijd aan werken.
- Haar riem is flink gedraaid, dit lijkt me lastig met het uittrekken van de broek. Of is dit een fashion overweging?
? Dit is een extra moeilijkheid die is ingebracht zodat het spel een nog grotere uitdaging wordt.

Groetjes nicoklompz.

Met dank aan Kliko Nomp voor zijn zeer nuttige tips.
Title: Re: [EEN] Screenshots showcase topic
Post by: Eefje on 01 Jul 2014, 20:17:29
Kliko  _O_
Title: Re: [EEN] Screenshots showcase topic
Post by: Titak on 02 Jul 2014, 09:58:17
Oh jullie!  -O_
Title: Re: [EEN] Screenshots showcase topic
Post by: Fredje on 02 Jul 2014, 10:03:16
(https://mlpchan.net/anon/src/1402807531851.jpg)
Title: Re: [EEN] Screenshots showcase topic
Post by: Daphne on 02 Jul 2014, 12:51:44
;D haha