Author Topic: Meeting Lara Croft  (Read 981 times)

Fredje

• Oldskool
  • Member
Meeting Lara Croft
« on: 24 Oct 2016, 20:23:49 »
Dankzij m'n moeder op een leuk idee voor een topic gekomen. Ik weet niet of het topic al bestond. Anyway... Weet jij nog hoe je voor het eerste van TR hoorde, hoe je je eerste spel bemachtigde (en welke was dat) en hoe oud je was?

Mijn eerste spel was TR2. Ik weet niet meer welk jaar het was, ik denk dat het al een tijdje uit was dus laat het 1999/2000 zijn geweest of zo. Je kon bij de slager zegels sparen voor games (ja ik weet het, meest random combinatie ooit). Dan had je zo'n boekje met welke spellen ze hadden, en dan kon je daar dus zegels voor gaan sparen (denk ik). Maar ik weet nog wel dat ik bij m'n oma zat (want die spaarde voor ons de zegels) en in dat boekje mocht bladeren en spellen mocht kiezen. Nu weet ik m'n god niet welke spellen er nog meer in stonden hoor, maar wel dat ik m'n moeder nog iets hoorde zeggen van: "Hey, dat spel is volgens mij heel beroemd, zullen we daar voor sparen?"
Nou zo gezegd zo gedaan, hup, spel bijeen gespaard! We hadden ook nog een racespel, maar daar ben ik de naam helaas van vergeten. Ik geloof dat mijn zus en ik eerst mochten meekijken met m'n mams (want we waren zelf nogal jong, iets van 9 - 11 jaar, denk ik). Ik vond het zelf allemaal rete eng, en speelde alleen Croft Manor en level 1 en 2 (bartolli's hideout was echt veel te spannend). Eigenlijk jarenlang niet verder durven spelen, totdat ik op de middelbare zat en daar iemand leerde kennen die het ook speelde! Dat meisje was echt badass, die had al superveel spellen gespeeld waaronder TR. Die kwam bij ons thuis dan TR2 spelen voor me, omdat ik zelf te bang was :P Die deed een polonaise met de yeti's in dat huisje -O_ (ik piste haast in mijn broek van angst, zij van het lachen). Ik geloof dat m'n moeder daarna 3 heeft gekocht, weet het niet zeker meer, zal 't wel eens aan haar vragen :) .

Signatures are displayed at the bottom of each post or personal message. BBCode and smileys may be used in your signature.

Fredje

• Oldskool
  • Member
Re: Meeting Lara Croft
« Reply #1 on: 24 Oct 2016, 20:26:40 »
Oh! Ik weet het weer, dat andere spel heette Speed Busters :P
Signatures are displayed at the bottom of each post or personal message. BBCode and smileys may be used in your signature.

Eefje

• Oldskool
  • Member
« Reply #2 on: 25 Oct 2016, 11:29:57 »
Ik weet het nog precies!
Ik was 9, lag 's avonds in bed en hoorde schietgeluiden uit een andere kamer komen... Was het mijn vader die de demo (kun je dus nagaan hoe lang geleden dat is :o) van Tomb Raider 1 aan het spelen was  -O_.

Stee-fun

• Oldskool
  • Member
  • I only want what i can't have
« Reply #3 on: 25 Oct 2016, 20:23:00 »
Ik was een jaar of 11 toen ik in aanraking kwam met tomb raider 2..
Mijn ouders hadden namelijk een pc gekocht bij de buur man.. Hij wist er namelijk veel van af en zetten graag een goed werkend pctje voor mijn ouders in elkaar..
Toen hij hem bij ons kwam installeren gaf hij ook nog een cd hoesje met daar in 2 cd's, en de opschrift twilight (volgens mij 23).  Dit waaren cdtjes waar meerdere spellen op stonden (niet helemaal legaal).  Waar onder dus ook tombraider 2. Deze had de buurman samen met nog 3 of 4 andere spelen alvast ge?nstalleerd.. Heb ze een voor een opgestart en geen van alle trok echt mijn aandacht. Tot ik bij de snelkoppeling tr2 kwam..
Ik wist niet hoe ik het moest spelen zat al meteen vast na de eerste tijger. En kwam niet veder. (kom de rand niet vast pakken)  Maar toch bleef ik spelen..
Uit eindelijk hielp de over mijn schouder mee kijkende buurman me verder. "je moet op de ctrl toets drukke om die rand vast te pakken jongen"  zij hij, ik kon verder in het spel en was meteen verslaafd aan tomb raider.

Daarna na kwam al vrij snel tr3 uit. En natuurlijk moest ik deze hebben. Dit was mijn eerste zelf gekochte game..  Een mooie tijd waar in je de games nog mee kreeg in van die overdreven grote deze.

Buurman bedankt!
wanneer de kok met de keukenmeid kijft, weet men waar de boter blijft

Fredje

• Oldskool
  • Member
« Reply #4 on: 25 Oct 2016, 22:28:27 »
Wauw, gaaf dat TR3 je eerste zelfgekochte game is  [Y]
Ik zou niet eens meer weten wat dat bij mij is. Ik denk Pokemon Gold :o

Willemstyle

• Oldskool
  • Member
« Reply #5 on: 26 Oct 2016, 13:48:54 »
Mijn eerste was TR1, toen was ik ongeveer 8.
Dat hadden we nog op een super oude computer.. ook het eerste 3D spel wat ik heb uitgespeeld! ^_^
Wat was Atlantis een eng level toen zeg..!

Eefje

• Oldskool
  • Member
« Reply #6 on: 26 Oct 2016, 14:25:26 »
Toen?  -O_

lara_legend

• Oldskool
  • Member
« Reply #7 on: 04 Nov 2016, 16:09:07 »
Ik weet nog dat ik lichtelijk geobsedeerd was door Lara Croft. Ik liep als kleuter met een foto van Lara Croft in mijn zak
die ik uit de Veronica had geknipt ofzo. Dat is ??n van mijn eerste herinneringen. Mijn neef had Tomb Raider 1 op de PC
en dus altijd als ik daar was wilde ik dat proberen te spelen, ook al snapte ik er geen bal van.

Niemand had iets met Tomb Raider dus ik had verder geen andere games kunnen spelen,
behalve de demo van TR3 die (weer) mijn neef bij zijn Psone kreeg.

In 1999 kreeg ik en mijn zus (eindelijk) een omgebouwde Playstation met een aantal spellen waaronder TR4.
Heb die andere spellen amper aangeraakt maar TR4 kapot gespeeld (letterlijk).
Dus TR4 was eigenlijk MIJN eerste echte Tomb Raider game. Dit was mijn Lara Croft Meeting Story, zijn er nog vragen?  :)
« Last Edit: 04 Nov 2016, 16:30:31 by Brian »
"Move Along Ma' cherie, You make the place look crowded"

Eefje

• Oldskool
  • Member
« Reply #8 on: 04 Nov 2016, 22:23:07 »
Heb je die foto van lara nog?  :9

Fredje

• Oldskool
  • Member
« Reply #9 on: 04 Nov 2016, 22:56:09 »
Aw wat schattig!! En ook een beetje creepy :P