Author Topic: [EEN] Screenshots showcase topic  (Read 38239 times)

Den

• Member
Re: [HET] Screenshots showcase topic
« Reply #150 on: 17 Aug 2011, 19:28:06 »
Die jumpswitch is gewoon normaal hoor xD
die ledge dinges is idd minder haha xD, ik zie alleen dat bij die laatste screen de grot recht afloopt, kan makkelijk gefixt worden door bovenop die kamer nog een kamer te plaatsen, en die the verbinden met de kamer ernaast, en het plafond zo veranderen dat het schuin afloopt (als je snapt wat ik bedoel xD)

Titak

• Member
« Reply #151 on: 17 Aug 2011, 19:42:12 »
Jammer dat je hier niet mee verder gaat.
Ik vind het een heel goed begin voor een TRA remake (of remake van een paar levels).
De belichting kan nog wel wat werk gebruiken, maar de textures en roomgeometry vormen zijn goed hoor.
En emt je eigen objecten is ook niks mis, alhoewel de textures op die ledge wel eentonig zijn. Met een paar verschillende steen-textures zal het er al beter uitzien.

Trouwens, er is wat mij betreft niks mis met een remake.
Ik ben ook ooit begonnen met een soort van remake, namelijk een remake van de centrale ruimte en een paar aanliggende ruimten van The Cistern, alleen heb ik toen wel TR4 textures gebruikt omdat we toen nog geen textures van andere TR spellen konden rippen...
Nadat ik die ruimten had nagebouwd heb ik er zelf nog kamers bij gemaakt.
Dit is het enige level dat ik nooit heb uitgebracht op internet en helaas is het ook het enige level dat ik kwijt ben geraakt: staat ergens op een rewriteble CD die beschreven is met een of ander obscuur programma en die nu door geen enkele computer meer te lezen is en hij is nu nog beschadigt ook zodat iet echt niet meer te gebruiken is.  ;(

Den

• Member
« Reply #152 on: 17 Aug 2011, 19:56:45 »
Ik moet eerlijk zijn dat de cistern in Anniversary wel goed was, maar dat ze het zo klein hadden gemaakt vond ik jammer, ik vond al die waterpuzzles in Tr1 leuk, en de cistern was ook veel mooier in Tr1 dan in TrA

Dunnut7

• Member
  • "Don't waste your time or time will waste you."
    • Mijn Hyves!
« Reply #153 on: 17 Aug 2011, 22:44:16 »
Die jumpswitch is gewoon normaal hoor xD
die ledge dinges is idd minder haha xD, ik zie alleen dat bij die laatste screen de grot recht afloopt, kan makkelijk gefixt worden door bovenop die kamer nog een kamer te plaatsen, en die the verbinden met de kamer ernaast, en het plafond zo veranderen dat het schuin afloopt (als je snapt wat ik bedoel xD)

Jumpswitch normaal? Ik vind 'm afgrijselijk getextured! 8(
Al die tips zijn eigenlijk niet nodig hoor, aangezien ik er toch mee stop. Maar toch bedankt voor de tip ;) Ik had dus een probleem met die 'recht aflopende' rots. Als ik de vorm ging veranderen, begon alles raar te doen. De rooms waren dan niet goed connected en zo :P

Jammer dat je hier niet mee verder gaat.
Ik vind het een heel goed begin voor een TRA remake (of remake van een paar levels).
De belichting kan nog wel wat werk gebruiken, maar de textures en roomgeometry vormen zijn goed hoor.
En emt je eigen objecten is ook niks mis, alhoewel de textures op die ledge wel eentonig zijn. Met een paar verschillende steen-textures zal het er al beter uitzien.

Trouwens, er is wat mij betreft niks mis met een remake.
Ik ben ook ooit begonnen met een soort van remake, namelijk een remake van de centrale ruimte en een paar aanliggende ruimten van The Cistern, alleen heb ik toen wel TR4 textures gebruikt omdat we toen nog geen textures van andere TR spellen konden rippen...
Nadat ik die ruimten had nagebouwd heb ik er zelf nog kamers bij gemaakt.
Dit is het enige level dat ik nooit heb uitgebracht op internet en helaas is het ook het enige level dat ik kwijt ben geraakt: staat ergens op een rewriteble CD die beschreven is met een of ander obscuur programma en die nu door geen enkele computer meer te lezen is en hij is nu nog beschadigt ook zodat iet echt niet meer te gebruiken is.  ;(

Bedankt :D Het moest een remake zijn van heel de game. En dan zou ik de levels per sectie releasen (Eerst Peru, dan Greece, daarna Egypt en dan The Lost Island). Maar ik werd het al zat bij de eerste level -O_
Ja, ik heb maar een paar shadow bulbs geplaatst en dat is alles :P En de ambience wat donkerder gemaakt, natuurlijk. Nogmaals bedankt. En heb je de distance fog al opgemerkt? Je ziet het vaagjes bij de eerste screen :)
Ja, de textures zijn '', omdat textures moeilijk te gebruiken zijn in StrPix. Ik heb die ledge van TRSearch gedownload en toen wilde ik de textures verplaatsen die bijpassend zijn bij Peru. Maar de textures moesten dan precies even groot zijn als de originele en dan kon ik het moeilijk toepassen op de ledge. Het is een beetje moeilijk uit te leggen ;)

Tegen een remake heb ik ook niks. Remakes zijn ook handig voor als je geen inspiratie hebt, maar toch iets wilt bouwen ;D

Ik moet eerlijk zijn dat de cistern in Anniversary wel goed was, maar dat ze het zo klein hadden gemaakt vond ik jammer, ik vond al die waterpuzzles in Tr1 leuk, en de cistern was ook veel mooier in Tr1 dan in TrA

Ik vond 'm in TRA beter. Je had gewoon ??n grote water puzzel met allemaal blokken geduw en zo ;) Ik vind het de allerstomste level van TR1..
"Don't waste your time or time will waste you."

Titak

• Member
« Reply #154 on: 17 Aug 2011, 22:57:26 »
Ik vond hem in TRA ook best wel goed hoor, wat er van over was tenminste.
Dat level is inderdaad veel kleiner in TRA.
Echt zonde!

Al die tips zijn eigenlijk niet nodig hoor, aangezien ik er toch mee stop. Maar toch bedankt voor de tip ;)
Maar niet weggooien hoor!
Je weet maar nooit waar zo'n project nog goed voor kan zijn.  ;D

Ja, de textures zijn '', omdat textures moeilijk te gebruiken zijn in StrPix. Ik heb die ledge van TRSearch gedownload en toen wilde ik de textures verplaatsen die bijpassend zijn bij Peru. Maar de textures moesten dan precies even groot zijn als de originele en dan kon ik het moeilijk toepassen op de ledge. Het is een beetje moeilijk uit te leggen ;)
Ja, als je bestaande textures wilt vervangen op die manier moeten ze inderdaad precies hetzelfde formaat hebben als de texture die je wilt veranderen.
Maar je kunt ook geheel nieuwe textures in je wad importeren met WADMerger hoor!  :Y

Den

• Member
« Reply #155 on: 17 Aug 2011, 23:06:27 »
gewoon je texture in BMP formaat veranderen en dan bij WADMerger op Add Texture drukken en de texture laden, het mag niet groter zijn dan 256 X 256 pixels ;)

Dunnut7

• Member
    • Mijn Hyves!
« Reply #156 on: 18 Aug 2011, 00:46:16 »
^
Klinkt makkelijk :)

Ik vond hem in TRA ook best wel goed hoor, wat er van over was tenminste.
Dat level is inderdaad veel kleiner in TRA.
Echt zonde!

Maar niet weggooien hoor!
Je weet maar nooit waar zo'n project nog goed voor kan zijn.  ;D

Ja, als je bestaande textures wilt vervangen op die manier moeten ze inderdaad precies hetzelfde formaat hebben als de texture die je wilt veranderen.
Maar je kunt ook geheel nieuwe textures in je wad importeren met WADMerger hoor!  :Y

Welk level was niet kleiner in TRA? Een level was zelfs weggehaald. Ik dacht dat dat Tomb of Tihocan was..

Dat was ik bijna van plan! Ik zal het wel bewaren, maar ik betwijfel of ik er wat mee ga doen. Maar de aardige reacties van jullie geven me wel meer zelfvertrouwen ;D

Ja, net wat Den zei ;)

Titak

• Member
« Reply #157 on: 18 Aug 2011, 12:00:29 »
Het is inderdaad heel gemakkelijk.  ;D

The Cistern was in TRA veel kleiner dan in TR1.
En ze hadden dat level ook nog eens samengevoegd met Tomb of Tihocan.
Ik weet alleen niet meer of het nog steeds The Cistern heet in TRA of dat het nu alleen Tomb of ihocan heet...  :@

Den

• Member
« Reply #158 on: 18 Aug 2011, 12:01:06 »
^
Klinkt makkelijk :)

Welk level was niet kleiner in TRA? Een level was zelfs weggehaald. Ik dacht dat dat Tomb of Tihocan was..

Dat was ik bijna van plan! Ik zal het wel bewaren, maar ik betwijfel of ik er wat mee ga doen. Maar de aardige reacties van jullie geven me wel meer zelfvertrouwen ;D

Ja, net wat Den zei ;)
The Cistern, is verwijderd, en samengevoegd met Tomb of Tihocan :(

Dunnut7

• Member
    • Mijn Hyves!
« Reply #159 on: 18 Aug 2011, 12:20:17 »
^
Dat heb ik begrepen uit Titak's verhaal en eigenlijk wist ik het al :)

Ik weet alleen niet meer of het nog steeds The Cistern heet in TRA of dat het nu alleen Tomb of ihocan heet...  :@

Het level heet The Cistern ;) Alleen vond ik de centaur gevecht leuk gedaan :)

Den

• Member
« Reply #160 on: 18 Aug 2011, 12:25:25 »
Nee, het heet tomb of Tihocan! :( :P

Dunnut7

• Member
    • Mijn Hyves!
« Reply #161 on: 18 Aug 2011, 12:32:19 »

Den

• Member
« Reply #162 on: 18 Aug 2011, 12:33:25 »
Ja, daarom begon ik ook te klagen, maar de achtergrond muziek van de nieuwe cistern is wel heel tof, maar is nooit op internet gezet...

Dunnut7

• Member
    • Mijn Hyves!
« Reply #163 on: 18 Aug 2011, 12:34:32 »
^
Als je de PC versie hebt, kun je het misschien zelf rippen?

Den

• Member
« Reply #164 on: 18 Aug 2011, 12:41:12 »
Die heb ik jammer genoeg niet... *zucht* ik speelde die spellen toen op de Playstation, ik had geen goede computer voor Tomb Raider Anniversary, hij kon nog net Tomb Raider Angel of Darkness aan -O_