Author Topic: Tomb Raider 1  (Read 7872 times)

Splat

• Oldskool
  • Member
    • FileUnder
Re:Tomb Raider 1
« Reply #30 on: 11 Jan 2006, 12:57:22 »
Hoi, ben nieuw hier...

Zit met een immens probleem...

Na X antal jaren besloot ik eens volledig old-school te gaan, en dus TR 1 nog eens van onder het stof vandaan halen...

Nu blijkt dat je dat alleen via een deel omwegen kunt spelen :-s

Maar ik snap er de ballen van; Glidos en al die andere brol...

Kan iemand dat misschien eens stap voor stap uitleggen? (IN MENSENTAAL, en dus NIET zoals ze dat op het internet beschrijven... :P)

Please help a brother out >:(

Hier kun je een (oud) topic over de installatie vinden:
http://trforum.nedlinux.com/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=1962

Ik denk alleen dat de links niet meer werken.

Je kunt er trouwens voor kiezen om Glidos niet te installeren en 'm gewoon 'puur' oldskool te spelen.
« Last Edit: 11 Jan 2006, 13:03:09 by Splat »
"I hate tombs..."

Mr. 47

• Oldskool
  • Member
« Reply #31 on: 19 Jan 2006, 17:20:26 »
ik was overlaatst opnieuw begonnen aan tr1 nadat ik m eindelijk aan de praat kreeg. maar na het crashen van mijn harddisk heb ik m niet meer terug aan de praat gekregen... spijtig, ik was me er wel mee rot aan het amuseren :)
(ik heb m dan ook allang niet meer op cd, maar wel een binary van internet)
« Last Edit: 19 Jan 2006, 17:22:04 by Mr. 47 »

funforces

• Member
  • only the legend can servive
« Reply #32 on: 20 Jan 2006, 18:41:16 »
binary internet ??? wat is dat ???

Xabre

• Admin
  • Member
« Reply #33 on: 20 Jan 2006, 18:42:32 »
iets voor gevorderden ;)

funforces

• Member
  • only the legend can servive
« Reply #34 on: 20 Jan 2006, 18:46:13 »
iets voor gevorderden ;)
h?  :(  >:(  ;)

Mr. 47

• Oldskool
  • Member
« Reply #35 on: 29 Jan 2006, 16:39:36 »
binary
volgens Van Daele: bi-nar-y; biseksueel hofnarachtig, Engelse afleiding van het Nederlandse woord bi-nar
 ???

timo

• Member
  • I love the way she moves
« Reply #36 on: 12 Apr 2006, 08:03:01 »
ik heb een vraag over tomb raider 1 op een bepaald moment moet tandwielen verzamelen want moet je daar mee doen?

robert downie

• Moderator
  • Member
« Reply #37 on: 12 Apr 2006, 11:47:23 »
binary
volgens Van Daele: bi-nar-y; biseksueel hofnarachtig, Engelse afleiding van het Nederlandse woord bi-nar
 ???

:D -O_
I don't sleep, I just dream

catsevilclone

• Member
    • Frank's Tombraider pages
« Reply #38 on: 17 Apr 2006, 00:24:05 »
Leuk om na zoveel jaren weer een forum over TR tegen te komen. Destijds geweldig van TR1 genoten. Wat een klassieker!! Ik had toen mijn eerste PC, een Pentium 75 met een Diamond video kaart met maar liefst een halve meg video geheugen! Die was uitbreidbaar tot 1 hele meg hetgeen ik toen ook speciaal voor dit spel heb gedaan. Later kocht ik voor 500 piek de Diamond Monster video kaart. Er is toen geloof ik ook een versie van TR1 uitgekomen die speciaal op de 3dfx technologie was aangepast. Destijds in 1996 ben ik toen een eigen website over dit spel begonnen op http://www.geocities.com/TimesSquare/Arcade/5002/index.html
Het was nog echt pionieren in een tijd dat het nog helemaal niet mainstream was om je eigen website te hebben. De site bestaat nog steeds hoewel ik er sinds 1999 niks meer aan heb gedaan. Er staat een volledige walkthrough op van TR1. Vooral de sectie Cheats and bugs  is leuk.

robert downie

• Moderator
  • Member
« Reply #39 on: 17 Apr 2006, 01:02:58 »
Leuk om na zoveel jaren weer een forum over TR tegen te komen. Destijds geweldig van TR1 genoten. Wat een klassieker!! Ik had toen mijn eerste PC, een Pentium 75 met een Diamond video kaart met maar liefst een halve meg video geheugen! Die was uitbreidbaar tot 1 hele meg hetgeen ik toen ook speciaal voor dit spel heb gedaan. Later kocht ik voor 500 piek de Diamond Monster video kaart. Er is toen geloof ik ook een versie van TR1 uitgekomen die speciaal op de 3dfx technologie was aangepast. Destijds in 1996 ben ik toen een eigen website over dit spel begonnen op http://www.geocities.com/TimesSquare/Arcade/5002/index.html
Het was nog echt pionieren in een tijd dat het nog helemaal niet mainstream was om je eigen website te hebben. De site bestaat nog steeds hoewel ik er sinds 1999 niks meer aan heb gedaan. Er staat een volledige walkthrough op van TR1. Vooral de sectie Cheats and bugs  is leuk.

Welkom op het forum! Heel herkenbaar, wat je hier verteld. :) Leuke website ook, zeker voor 'die tijd.'
I don't sleep, I just dream

Rodney

• Member
    • -
« Reply #40 on: 22 Apr 2006, 14:44:57 »
ik vind het best een goede game hoor. een goede variatie van aktie en denkwerk.Slim bedacht van Core.
vooral de level met ide dino was echt cool. dat geluid dat je hoorde toen die dino kwam.Je weet gewoon dat er iets gaat gebeuren,maar als het gebeurd schrik je toch wel.

ps: ik ben nieuw op dit forum. :P
Woohoo! Tomb Raider is meesterlijk!